Четвер, 2024-05-02, 2:49 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Myhistory Сайт вчителя історії та правознавства Юлії Миколаївни Володько 

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Критерії оцінювання

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІСТОРІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ

При оцінюванні навчальних досягнень з історії враховується:

  • рівень оволодіння історичними знаннями; знання хронологічних меж періодів, найважливіших історичних подій і процесів; визначення характерних суттєвих рис історичних явищ і подій;
  • рівень умінь групування (класифікації) фактів за вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових зв'язків між подіями;
  • рівень оволодіння практичними вміннями й навичками роботи з історичними джерелами; обґрунтування власного ставлення учня до історичної події, явища, діяча.

Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

 

І. Початковий

1

Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи історико-географічні об'єкти

2

Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так-ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії

3

Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття - з тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну карту

 

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний об'єкт

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати на історичній карті основні місця подій

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, давати стислу характеристику історичній постаті, установлювати послідовність подій; користуватись за допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами історичної інформації

 

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань

8

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причинно-наслідкові зв'язки; синхронізує події в межах курсу, аналізує зміст історичної карти

 

ІV. Високий

10

Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів; співставляє й систематизує дані історичних карт; синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження, співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації історії

12

Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання; користується джерелами інформації, аналізує та узагальнює її

http://klub-drug.ru/wp-content/uploads/2011/04/12814379.gifЯк працювати з історичною картою

На уроках історії Ви найчастіше працюватимете саме з історичною картою, на якій, окрім кордонів держав та населених пунктів, позначено найважливіші події (війни, революції, територіальні зміни), що відбувалися на різних етапах історичного розвитку. На заняттях Ви будете звертатися до кількох різновидів історичних карт. Робота з кожним з них має свою специфіку.

1. Настінна карта зазвичай відображає великі території, містить відомості щодо тривалих історичних періодів й різних аспектів історичного процесу. Пам’ятайте, що при роботі з настінною картою слід стояти ліворуч від неї, у правій руці тримаючи указку. У противному разі Ви будете закривати собою карту від однокласників, а у вчителя може скластися враження, що Ви не орієнтуєтеся й не можете одразу відшукати необхідний об’єкт. Недостатньо просто показувати кордони держав, населені пункти, їх слід описувати.

2. Карта в історичному атласі має стати Вашим постійним помічником при самостійній роботі. Така карта зазвичай присвячена конкретній темі, містить масив текстової та хронологічної інформації і може прислужитися як довідникове видання.

3. Карта у підручнику має на меті ілюструвати текст, тому її інформаційні можливості обмежені. До неї варто звертатися безпосередньо при читанні підручника.

4. Певною мірою долучитися до процесу створення історичних карт Вам допоможе робота з контурною картою, яку Ви заповнюєте самостійно.

Для отримання кращого результату варто дотримуватися кількох нескладних правил:

1. Заповнюйте контурну карту після вивчення конспекту та відповідного параграфу підручника.

2. Читайте підручник вдумливо, намагайтеся запам’ятати назви історичних областей, місця битв тощо.

3. Виконуйте завдання до контурної карти послідовно.

4. Не заповнюйте контурну карту механічно, при нанесенні відповідних позначок намагайтеся пригадати суть подій та їхні наслідки.

При роботі з картою ви повинні вміти

1. локалізувати історичну подію

2. супроводжувати показ словесним описом

3. аналізувати її зміст

Для більш ефективної роботи з картою слід дотримуватися певної послідовності.

http://klub-drug.ru/wp-content/uploads/2011/04/12814379.gifПам’ятка Як працювати з історичною картою

1. Прочитайте назву карти.

2. Ознайомтесь з легендою – табличкою в нижній частині карти, що містить розшифровку умовних позначок.

3. Знайдіть на карті саме ті умовні позначки, які необхідні при розгляді конкретного питання.

4. Порівняйте отриману інформацію з матеріалами підручника.

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу з історичною картою

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

Початковий

1

Учень (учениця) називає історико-географічний об'єкт, але не визначає його положення на карті

2

Учень (учениця) називає історико-географічний об'єкт, але визначає його положення на карті невірно

3

Учень (учениця) називає історико-географічний об'єкт, але визначає його межі на карті невірно.

Середній

4

Учень (учениця), показуючи на карті історико-географічний об'єкт, називає одну-дві основні дати, повязані з історичною подією (битва або рік заснування)

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює на історичній карті основні місця подій, характеризує їх за допомогою вчителя.

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, установлює послідовність подій на історичній карті.

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми, «читає» історичні карти за допомогою їх легенди; оперує на історичній карті умовними позначками.

8

Учень (учениця) налізує використані ним історичні факти подій, які відображені на карті, дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти.

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, дає порівняльну характеристику історичним подіям, аналізує зміст історичної карти.

Високий

10

Учень (учениця) виявляє розуміння історичних процесів відповідної історичної карти; співставляє й систематизує дані історичної події на карті; робить аргументовані висновки.

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями історичних подій, які відображені на карті, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження.

12

Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом відповідної історичної карти; самостійно характеризує її історичні події, виявляє особисту позицію щодо розташування кордонів, меж історичних подій; синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії.

/Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з історії завантажити .docx

/Історія України, всесвітня історія, правознавство, громадянська освіта.docx

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів